פרסום ושיווק מדיה
כיצד תדעו מה, איך והיכן לפרסם?
מסע פרסום (קמפיין) מוצלח מבוסס בעיקרו על שלושה יסודות עיקריים: הראשון: מה לפרסם, השני: איך לפרסם זאת והשלישי: היכן לפרסם. בשורות הבאות ריכזנו עבורכם מידע מקצועי מורחב אודות כל אחד מהיסודות שיובילו גם אתכם ליצירת קמפיין פרסומי מעורר עניין, משכנע ומניע לפעולה!
מה לפרסם?
השלב הראשון בדרך לפרסום מוצלח ואפקטיבי עובר דרך קביעת ההחלטה מה לפרסם. שאלה זו מתייחסת להיקף השירותים והמוצרים המשווקים על ידיכם ובחירת מוצר או שירות אחד מרכזי אותו תרצו לחשוף לעיני קהל המטרה שלכם. ההחלטה בנוגע ל-מה לפרסם היא החלטה אסטרטגית אותה מומלץ לקבל בהתאם לבניית תכנית אסטרטגיה שיווקית המבוססת על מודל SWOT (חוזקות, חולשות, אפשרויות ואיומים-תחרות). כיום, כל חברת פרסום ושיווק המתמחה בליווי מהלכי פרסום ושיווק באפיקי המדיה השונים, מעמידה לרשותכם שירות מקצועי במסגרתו נבנית עבורכם תכנית אסטרטגיה שיווקית המיועדת לצרכי פרסום בכל אפיק מדיה אפשרי.
איך לפרסם?
השלב השני בדרך למסע פרסום (קמפיין) מוצלח ואטרקטיבי עובר דרך בחירת טקטיקה בנוגע לאופי הפרסום, כלומר: איך לפרסם. רבים מביניכם עלולים להתבלבל בין עקרון ה-איך לפרסם לבין עקרון ה-היכן לפרסם, ועל מנת לחדד את הנקודה נבהיר כי עקרון ה-איך לפרסם עוסק אך ורק בטקטיקה בה אתם בוחרים להציג את הפרסום שלכם. בחירת הטקטיקה הינה נגזרת של האסטרטגיה השיווקית שלכם, כאשר בין יתר הטקטיקות הנפוצות תוכלו למצוא: פרסום החושף עדות אישית (טסטמוינאל) של אחד מצרכני השירות או המוצר, פרסום המציג את יתרונות המוצר או השירות על פני המתחרים, פרסום החושף את השירות או המוצר באמצעות שימוש בהומור/ברגש/במחקרים וכדומה.
היכן לפרסם?
לאחר שגיבשתם את זהות הפרסום (מה +איך), זה הזמן לבחור את אפיקי הפרסום הרלוונטיים ביותר עבורכם. כיום, בשלב זה (בדומה ליתר השלבים בתכנון הקמפיין), מומלץ להסתייע בשירותיה של חברת פרסום ושיווק המתמחה בליווי מהלכי פרסום באפיקי המדיה השונים. חברת פרסום ושיווק מדיה תסייע לכם לבחור את אפיקי המדיה הרלוונטיים ביותר עבורכם בהתאם לאופי הקמפיין, הגדרת מטרות הקמפיין והגדרת קהלי המטרה הרלוונטיים לכם. רכישת מדיה באמצעות חברת פרסום ושיווק מדיה היא ברוב המקרים פעולה המאפשרת לכם ליהנות גם מהמחירים המועדפים ביותר באפיקי המדיה השונים וגם מהמיקומים המועדפים בכל המקומות בהם בחרתם לפרסם.
הקפדה יתרה על שלושת היסודות הנ"ל (מה-איך-היכן), תאפשר גם לכם לבנות מהלכי פרסום יצירתיים, משכנעים ומניעים לפעולה בכל פעם מחדש. הפקידו על יצירתיות לאורך כל הדרך, וגם אתם תוכלו להבטיח לעצמכם מסעות פרסום (קמפיינים) משכנעים במיוחד. במקביל לקבלת ההחלטות מה-איך והיכן לפרסם, אנו ממליצים לכם לעקוב מקרוב אחר פעולות הפרסום של המתחרים הישירים שלכם, ולאורך כל הדרך לבדוק כיצד אתם יכולים לייצר עליונות פרסומית על פני המתחרים הישירים והעקיפים שלכם כאחד.