מיתוג עסקי – כיצד מייצרים אותו?
מיתוג, המהווה הגדרה כוללת לאופן בו קהל הלקוחות חווה את השירות או המוצר המוצע לו על ידי חברה מסוימת, הינו הליך מקצועי ומתמשך המיושם באמצעות פעולות שונות שכל ייעודן הוא יצירת שפה תקשורתית מקורית וייחודית בין המותג (המוצר או השירות המיועד) לבין קהל לקוחותיו הרלוונטי. בשורות הבאות תוכל למצוא מספר סודות מקצועיים בדרך ליצירת מיתוג עסקי מנצח.
מיתוג עסקי מתחיל בהגדרת היתרון היחסי של המוצר/שירות/חברה
על מנת לבצע הליך מקצועי של מיתוג עסקי, תדרשו בראש ובראשונה לאפיין המוצר או השירות אותו אתם משווקים כבעלי או מנהלי החברה, הארגון או בית העסק. הליך האפיון המקדים נועד בין היתר לצרכי הגדרת סוג המוצר או השירות אותו אתם משווקים, הגדרת קהלי היעד אליהם אתם עתידים לפנות, ובעיקר את הגדרת היתרון היחסי שלכם על פני המתחרים. הגדרת היתרון חשוב למטרות הליך המיתוג, וזאת מכיוון שהיתרון היחסי שלכם יהפוך לסיבה בגינה קהל הלקוחות מעדיף את המוצרים או השירותים המיוצרים או המשווקים על ידיכם מאילו של המתחרים. בחלק גדול מהמקרים, נערכים מחקרי שוק כמותיים או איכותיים לצורך אפיון תובנות הצרכנים, וזאת על מנת להתאים בין היתרון היחסי של המוצר לבין המסר הפרסומי –שיווקי בהתאם לציפיות הלקוח מהמוצר או השירות.
לאחר הגדרות האפיון, תהליך המיתוג פונה לשלב האסטרטגיה השיווקית. בשלב זה תדרשו להחליט מה הם אפיקי הפרסום והמדיה באמצעותם תשווקו ותחשפו את המוצרים והשירותים השונים אותם אתם משווקים, כאשר בין יתר אפיקי המדיה העומדים לרשותכם נכללים גם אפיקי המדיה המסורתיים (מודעות עיתון, שלטי חוצות, פרסום בטלוויזיה, פרסום ברדיו, פרסום באמצעות עלוני פרסום וכדומה) וגם אפיקי המדיה הדיגיטליים הכוללים: פרסום מקוון ברשת האינטרנט, פרסום באמצעות הרשתות החברתיות, פרסום בסלולר ועוד.
סטודיו למיתוג ליצירת שפה תקשורתית חדשה
לאחר שלבי האפיון והאסטרטגיה השיווקית, הליך המיתוג פונה משלבי התכנון אל שלבי הביצוע, כלומר, הפניית מסקנות המחקר המקדים (שלב האפיון) והגדרת אפיקי הפרסום הרלוונטיים (אסטרטגיה שיווקית) למטרות יצירת תוכן שיווקי. התוכן השיווקי מיוצר באמצעות סטודיו למיתוג המתמחה בעיצוב גרפי ושירותי קופירייטינג למטרות מיתוג. בשלב זה נבנים כל אמצעי הפרסום והשיווק העתידים לשרת את המותג באפיקי המדיה השונים, וזאת בהתאם לשלבי התכנון המקדימים.
סטודיו למיתוג המתמחה ביצירת שפה תקשורתית קונספטואלית, מאפשר לכם ליהנות מהליכי מיתוג מגוונים הכוללים בתוכם את כל מרכיבי העיצוב הנלווים לתהליך, לרבות, עיצוב לוגו ובניית שפה תקשורתית קונספטואלית (אחידה) לכל אמצעי השיווק והפרסום הנדרשים.
הליך מיתוג עסקי המנוהל נכון על ידי חברות מיתוג מקצועיות המתמחות בנושא, מאפשר לכל אחד ואחת מבעלי העסקים שביניכם, למנף באופן המקצועי את עסקיו, וזאת בהתאם לטכניקות שיווק ופרסום שונות המוצעות לכם על ידי אנשי הפרסום והמיתוג המלווים אתכם. טכניקות המבוססות ברובן על ידע מקצועי מורחב והיכרות מעמיקה עם צרכי הלקוחות שלכם.