לוגו – כרטיס הביקור של המותג!
השאיפה המקצועית של כל בעל עסק (מתחיל או וותיק) היא להפוך את העסק אותו הוא מנהל למותג מוביל בתחומו. שאיפה זו כרוכה בלא מעט משאבים אותם נדרש בעל העסק להשקיע בכל אחד מההיבטים הנלווים לתפעול בית העסק, הן ברמת טיב המוצרים או השירותים אותם מספק בית העסק, והן ברמת השירות המוצע ללקוחות בית העסק.
לצד ההשקעה בהיבטים השונים הקשורים לתפעול בית העסק, בעל עסק המעוניין להפוך את העסק אותו מנהל למותג מוביל בתחומו, נדרש לבצע גם הליך המכונה: מיתוג עסקי והוא נועד בעיקר לשפר את נראות העסק בעיני המתבונן מן הצד (קהל הלקוחות), וכפועל יוצא מכך, לגרום להם (ללקוחות הפוטנציאליים) למצוא עניין רב במוצרים או בשירותים השונים המשווקים על ידי בית העסק. מיתוג עסקי הינה פעולה אותה ניתן לתכנן באופן מושכל ותכליתי באמצעות סטודיו לעיצוב המתמחה בהליכי המיתוג העסקי, החל מרמת עיצוב לוגו ויצירת זהות עיצובית אחידה ועד לעיצוב קמפיינים ממותגים המותאמים לכל אפיק מדיה בו יבחר בעל העסק לפרסום את
עסקיו.
עיצוב לוגו – למה הוא חשוב כל כך?
אחת מהדרכים למיתוג עסקי היא יצירת זהות עיצובית אחידה לבית העסק. הליך יצירת הזהות מתבסס בין היתר על לוגו בית העסק, ומכאן החשיבות הרבה המוקדשת לנושא הבנייה והעיצוב של הלוגו המהווה את סימן ההיכר המובהק של בית העסק.
הלוגו של בית העסק יכול להיות מורכב משם המותג (לדוגמה לוגו קוקה קולה), האות הראשונה בשם המותג (לדוגמה ה-F של פייסבוק או ה-M של מקדונלד'ס) או אייקון ויזואלי (לדוגמה התנין של חברת לקוסט או איש הצמיגים של חברת הצמיגים מישל'ן). בנייה ועיצוב לוגו הינו הליך מקצועי בו מושקעת מחשבה יצירתית מעמיקה, וברוב המקרים הוא מיושם על ידי ארט-דיירקטורים במשרדי פרסום או בבתי סטודיו לעיצוב המתמחים גם במיתוג. מכיוון שהליך עיצוב לוגו מהווה ברוב המוחלט של המקרים את הפעולה הויזואלית הראשונה במסגרת הליכי המיתוג העסקי, מושם דגש רב על אופן הבנייה והעיצוב של הלוגו.
כיצד תבחרו סטודיו לעיצוב המתמחה גם במיתוג?
אם גם אתם עומדים בפני הליך מיתוג עסקי או מיתוג מחדש, אנו ממליצים לכם להסתייע בשירותים המקצועיים המוצעים לכם על ידי משרדי פרסום או בתי סטודיו לעיצוב המתמחים בכל הנוגע להליכי המיתוג העסקי. הליך הבחירה שלכם חייב לבחון את עבודות העבר של המשרד או בית הסטודיו, וזאת בהתאם למעטפת המיתוגית הכוללת של לקוחות המשרד או הסטודיו.
כמו כן, אנו ממליצים לכם לבחון את הידע המקצועי של צוות המשרד או הסטודיו בכל הנוגע לבניית אסטרטגיה עסקית-שיווקית. משרדי פרסום ובתי סטודיו המתמחים בבניית אסטרטגיה יוכלו להנפיק בעבורכם מעטפת עיצובית אחידה המותאמת לקו האסטרטגי בו החלטתם לנקוט לצורך קידום עסקיכם.