בתקופה קצרה להדהים עולם שלם של פרסום קידום ושיווק מדיה עבר שינוי רדיקלי ועמוק. עולמות שלמים של תחומי פעילות פרסומית קרסו ונעלמו. מולם קמה פעילות שיווקית ופרסומית נמרצת בתחומי מדיה חדשים שכלל לא היו קיימים לפני שנים ספורות. צורת החשיבה הייתה צריכה לעבור שינוי מהיר וקיצוני ומי שלא הצליח להתאים את עצמו לתחומים החדשים לא שרד. כיום אנחנו רואים מציאות שבה אמצעי השיווק והפרסום הישנים הולכים ונעלמים מן העולם. אנחנו רואים את השינוי בחברה אחרי חברה, שנה אחרי שנה ותחום אחרי תחום. כל מה שעבד אתמול בצורה נפלאה עשוי להיכשל בצורה מצערת כבר היום. חברות הפרסום נאלצות להישאר מעודכנות, יצירתיות ומגוונות כדי להתאים את עצמן לשוק התזזיתי הזה.
פרסום ושיווק מדיה בעיתונות, ברדיו בטלוויזיה ובאמצעים כגון דיוור וחלוקת ברושורים עדיין קיימים, כידוע לכולנו. מן הצד השני, רשת האינטרנט נוגסת במידה ניכרת בפעילויות האלו כבר היום ותקציבי הפרסום של החברות הגדולות מופנים לעולמות חדשים של רשתות חברתיות, בלוגים ואתרים. החברות הקטנות של הפקת סרטי תדמית שיכלו לפעול באופן מוגבל מאד באמצעים ישנים מוצאות את עצמן פתאום בעמדת זינוק משופרת. תקציב קטן או גדול הוא לא התשובה – היכולת שלך להגיע לחשיפה אדירה לא תלויה כבר רק בעומק הכיס אלא גם ביכולת היצירתית ובתעוזה.
פרסום ושיווק מדיה
עולם שלם של פרסום ושיווק מדיה עומד מתפעם מול תופעות ויראליות שנראות כמעט אקראיות. נערה אנונימית מעיירה קטנה יכולה פתאום להגיע לרמת חשיפה שחברות ענק מתקשות להשיג. חברת פרסום קטנה ויצירתית יכולה לפצוח בקמפיין בתקציב צנוע שפורץ פתאום לקהלים אדירים ומתפשט כמעט מאליו. מן הצד השני, החברות המסחריות מוצאות את עצמן בעמדה חדשה: הצרכנים עצמם משמיעים את קולם, מגיבים בבוטות לפרסומות שאינן מקובלות עליהם ומאמצים דווקא מסרים לא צפויים ומפתיעים. מול התגובה המידית הזו נדרשת פעילות גמישה ומהירה שאינה קלה כלל עבור חברות גדולות ומסורבלות.
פרסום ושיווק מדיה בעולם של היום מתמודד גם עם סוגים חדשים של קהלים – חשדניים, ציניים ומתוחכמים יותר. דור הY מפעיל את המקלדת במהירות ומגיב בצורה שונה לחלוטין מהדורות שקדמו לו. כל גולש ברשת מחזיק בידו כוח מסוים והוא עשוי לעשות בו שימוש. מסעות פרסום עתירי תקציב עשויים לפגוש בקיר אטום של צרכנים כעוסים, בעוד שקמפיין מעורר הזדהות של חברה קטנה יכול לזכות לתנופה ואהדה. פנו לחברת פרסום ושיווק מדיה שמבינה את העולם הזה ויודעת איך לפעול בו.