אנשים רבים שמנהלים עסקים פשוט אינם מבינים למה הכוונה כאשר מדברים איתם על פרסום ושיווק באינטרנט. לאנשים שאינם חשופים למדיה החברתית קשה להבין את כוחה ואת עוצמתה של הרשת, והם מתקשים לראות איך פרסום בתקציבים נמוכים יכול במקרים מסוימים להיות אפקטיבי יותר מאשר שלט חוצות ענק. כדי להסביר את התחום לאנשים אינם חשופים אליו כדאי לקחת כמה צעדים אחורה.
ראשית, כדאי להתעכב על מנוע החיפוש גוגל. אפילו מי שאינו מכיר את הרשת כלל ומעולם לא פתח מחשב שמע על גוגל וכבר יודע שכיום כל חיפוש אחר כל דבר מתחיל בגוגל. אנשים יכולים לעמוד ברחוב ממש על יד חנות נעליים ולחפש בגוגל אחר 'נעליים בגבעתיים'. מובן שכדי שחנות הנעליים הספציפית שלכם תעלה בחיפוש חייב להכנס לתהליך של בניית אתר אינטרנט וכמובן שהאתר חייב להופיע בחיפושים הרלוונטיים. זוהי תחילת הדרך אל פרסום ושיווק באינטרנט.
פרסום ושיווק באינטרנט
פרסום ושיווק באינטרנט אינם מתבצעים רק בגוגל. הרשתות החברתיות משמשות ככלי תקשורת חשוב כיום. ממש כפי שבדורות קודמים כולם ישבו מול מהדורת החדשות או פתחו עיתון, כך אנשים מתחברים לפייסבוק עשרות פעמים ביום ויותר. בדרך הזו הם צורכים חדשות, בידור, חולקים חוויות ומתקשרים. פייסבוק החליף צרכים רבים, ואפילו מי שאינו מצליח להבין את למה כדאי להתחבר לפייסבוק חייב להבין שבפועל כולם נמצאים שם. כאשר מצליחים לייצר מודעה אפקטיבית בפייסבוק עצמת החשיפה שלה פשוט אדירה. בנוסף, מכיוון שרשת פייסבוק יודעת דברים רבים על המשתמשים שלה היא מאפשרת למפרסמים לפלח את קהל היעד בצורה מדויקת להדהים בחתכים שונים ומשונים.
בישראל גוגל ופייסבוק הם כלי השיווק האפקטיביים ביותר עבור פרסום ושיווק באינטרנט, מכיוון שרשתות חברתיות אחרות אינן מצליחות במידה דומה. בתחומים מסוימים כגון תכשיטים או ביגוד ניתן לעשות שימוש גם ברשת האינסטגרם שבה משתמשים לשיתוף תמונות. אינסטגרם התחילה לא מזמן לקדם פרסומים ממומנים ובמקרים מסוימים מדובר בכלי יעיל ונכון. צורה נוספת של פרסום ושיווק באינטרנט היא שיווק באמצעות תוכן – כתיבת מאמרים מעניינים שבהם משולב המסר הפרסומי. את המאמרים הללו משלבים במגזינים מקוונים ובכל אתר תוכן אחר. כאשר אנשים נכנסים אליהם הם נחשפים למידע בצורה מעניינת ורלוונטית. ולבסוף, כמובן, ניתן לרכוש שטחי פרסום באתרי תוכן הרלוונטיים לתחום פעילותכם.
פנו לחברת פרסום איכותית שתוכל לשלב אתכם בעולם החדש והמופלא הזה. העסק שלכם חייב להתקדם עם הזמנים ולפגוש את הלקוחות במקום שבו הם מבלים את מירב זמנם.