בתקופה האחרונה רבות החברות הקטנות אשר פונות לליווי של ייעוץ עסקי בשל התחרות הרבה בשוק. מאמר זה יציג את כל מה שצריך לדעת לגבי הייעוץ עסקי ובמה זה כרוך.
מדוע פונים לייעוץ עסקי?
בעבר עסקים וחברות קטנות היו מנהלים את העסק שלהם לבד ללא צורך בייעוץ ולמעשה רק ארגונים וחברות גדולות הזדקקו לו. לרוב החברות הקטנות הייעוץ העסקי נראה יקר ומיותר עד שהבינו שזו בחירה נבונה גם עבורם על מנת להפיק תועלת ושיפור של החברה. בנוסף, לאור התחרות העסקית בשוק והזנחה של טיפול בקשיים ממוקדים בעסק, החלה פנייה המונית גם של החברות הקטנות לייעוץ עסקי.
כיצד מתנהלת חברה קטנה?
כדי להבין את הסיבות שהוזכרו יש להבין כיצד מתנהלת חברה קטנה. בחברה קטנה יש עובדים, רכישות, מכירות, שיווק ומלאי ואת כל אלו צריך לנהל. העסק מתמודד גם עם גופים פיננסיים כמו הבנק ומס הכנסה. על העסק לתכנן פעולות עסקיות כדי להפיק רווחים, להיות מעודכן וחדשני ולהיעזר בידע מקצועי לגבי מטרותיו. למעשה כל הפעולות הללו שכרוכות בניהול צוות, גביית כספים, ידע בתחום הספציפי של העסק, תשלומים, רווחים ועוד חייבים להיות מנוהלים באופן מסודר ובבקיאות. גם אם העסק מצליח מבחינה שיווקית אך אין לו רווחים יש להבין מהו הקושי ולהתמודד אתו כדי להמשיך ולשרוד.
התנהלות הייעוץ העסקי
כאשר בעלי עסקים פונים לחברת ייעוץ עסקי לעסקים וחברות הם צריכים בראש ובראשונה להיות גלויים ולתאר את הקושי שלדעתם העסק חווה ולהבין מה המטרה שלהם. עסק שבו הוזנחו נושאים מסוימים חייבים לקבל עזרה ראשונה תוך הרכבת תכנית אסטרטגית שתטפל בקשיים. לעומת זאת, גם חברות קטנות מתחילות שעוד אין להן קשיים עשויות לקדם את העסק שלהן באופן דינמי בעזרת הייעוץ העסקי.
תהליך הייעוץ העסקי לחברות קטנות
בייעוץ העסקי מאבחנים את הקושי ובונים מטרות לשינוי אותו מעוניינים להשיג. לאחר שמסתיים תהליך האבחון בונים תכנית אסטרטגית לכל פעולה הטוענת שיפור. בנוסף, במהלך התהליך מקיימים פגישות סדירות בהן נבדקת הפעולה בה נקטו והתוצאה באופן עקבי ומבוקר. כדי שהתהליך יהיה אפקטיבי צריכה להיות שקיפות מלאה בין בעל החברה לבין היועץ העסקי. ישנה גם חשיבות לגורמים נוספים חשובים לא פחות כמו: דיסקרטיות, אמינות, יחס אישי וליווי צמוד לאורך כל התהליך. היועץ העסקי יבצע פעולות שיראו מדדים לקידום העסק מבחינה תזרימית מול הבנק, מבחינה שיווקית להגדלת המכירות ועד לארגון הצוות תוך שימוש בנתונים סטטיסטיים, כלים ארגוניים וכלים שיווקיים ברשתות החברתיות. כאשר מטרת העל היא למנף את החברה, לשפר ולקדם אותה לעסק משגשג ובעל שם. לפיכך, יש לבחור חברת ייעוץ עסקי לעסקים קטנים עם ניסיון מוכח והמלצות של אנשים אשר התנסו והצליחו לקדם את העסק שלהם בעזרתם.